7 گام طراحی اتاق فرار خودت اتاق فرار طراحی کن | allescape
شرایط محیطی که اسکیپ روم در آن راه اندازی میشود تاثیر بسیار زیادی بر نوع سناریو و تجهیزات مورد نیاز برای پیاده سازی آن خواهد داشت. به همین دلیل به عنوان اولین و یکی از مهم ترین گام ها در ساخت اسکیپ روم، لازم است افراد حرفه ای و با تجربه مکان مورد نظر را از نزدیک بازدید کنند. در این مرحله با توجه به میزان فضای اختصاص داده شده به اتاق ها، شرایط نور محیط و غیره تصمیم گیری میشود که چه نوع سناریو با چه تعداد شرکت کننده بهتر است برای آن طراحی گردد. در قسمت نخست از شباهتهای طراحی اتاق فرار با انواع گیم دیزاین در بازیهای ویدیویی گفتیم و ویژگیبازیهای بد را معرفی کردیم. در ادامه به اهمیت شناخت مخاطب به عنوان اولین قدم در طراحی پرداختیم و سناریوهای آنلاین و چندنفرهی بازیها را با تجربهی گروهی در اتاقهای فرار مقایسه کردیم.
مجموعه امگا اسکیپ روم
بدون توجه به سبک و حال و هوای بازی، برخی هزینههای ثابت وجود دارند که برای ساخت هر اتاق فراری باید آنها را در نظر گرفت. سفر به دنیای ناشناختهها مانند اعماق زمین، سیارات دوردست، فرورفتن در یک سیاهچاله، بدن انسان، کشفهای علمی هیجانانگیز و عجیب و مواردی ازایندست، تم اصلی اسکیپ روم هایی با ژانر علمی-تخیلی هستند. میتوان گفت برخی سناریوهای این ژانر، جزء معدود بازیهای مجاز برای کودکان محسوب میشوند. در یک ژانر علمی-تخیلی، نقش دانشمند، فضانورد، پزشک، یک مهندس خبره یا صرفا یک علاقهمند به سفرهای علمی را بر عهده میگیرید.
زمان حل یک معما در اتاق فرار:
سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است. به قدر کافی شجاع هستید و از روح و اشباح ترسی ندارید، این بازی مخصوص شما است. توجه داشته باشید که اگر صرفا برای ترسیدن بازی میکنید، کابوس مناسب شما نیست. اسطورههای یونانی در اینجا در واقع الگوهایی کهن هستند که اشاره به میل انسان به پیدا کردن جواب و از بین بردن ترس دارند و با موفقیت در انجام این ماموریتها، به واقعیت برمیگردند و زندگی خود و مردم را بهتر میکنند.
ارتباط بین سرنخ و معما
معماهای شما در عین منصفانه بودن، هنوز هم می تونن پیچیده و دشوار انتخاب شریک در اتاق فرار باشن. بازیکن ها نه تنها از چالش ها لذت می برن، بلکه اون هارو می پذیرن و تا زمانی که ناکامی “منصفانه” به نظر برسه، به ناکامی به چشم “شکست” نگاه نمی کنن. معماهایی باید در این مرحله طراحی شوند که منطقی و منصفانه باشند و در عین حال مغز را به چالش وادار کنند. معماهای بسیار سخت یا ساده تاثیر نامطلوبی بر میزان رضایت کاربران خواهد داشت. اگر در هنگام حل معما به بن بست رسیدید دست از تلاش برندارید این بازی نیاز به استقامت و دقت فراوان دارد، مجدد سرنخها را بررسی کنید تا به جواب مشخصی برسید.
- اتاق فرار پاپوش یکی از بازیهای مجموعه اسکیپ هوم با سختی متوسط است که به افرادی که میخواهند برای بار اول اتاق فرار را تجربه کنند، پیشنهاد میشود.
- با اینکه همه یک اتاق را برای یافتن معما و سرنخ جستجو میکنید، اما ممکن است دیدگاههای کاملا متفاوتی داشته باشید.
- بااینحال، آنچه مهم است استراتژیک بودن جنگهای این اتاق فرار است.
- داستان این بازی با یک سرقت حرفهای از موزه ایران باستان آغاز میشود.
- بعضی از بازیکنان پس از مواجهه با یک اکتور ممکن است دچار عصبانیت و ناراحتی شود شوند اما بازیگر باید خود را کنترل کرده واکنش منفی نشان ندهد.
اطلاعات یک مدیر بازی حرفه ای باید در سطح خوبی باشد تا از پس هر سوالی بربیاید. ارایه هینت ها به طور درست و اصولی نیز می تواند در دید بازیکنان نسبت به یک مجموعه، تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. پس یکی از ویژگی های یک اتاق فرار خفن، گیم مسترهای خوش اخلاق و حرفه ای است. اتاق فرار زار، یکی از بهترین اتاق های فرار تهران است که جوایز متعددی را هم از آن خود کرده است. داستان این اتاق فرار، روایتگر مراسمی واقعی در جنوب ایران است که تحت عنوان مراسم زار برپا میشود.