بررسی راههای جذب مشتریان برای مراجعه به سایت و استفاده از امکانات آنلاین خرید و فروش. متاسفانه ابزار Sales Navigator در کشور ما ایران بعلت شرایط تحریم قابل دسترس نمی باشد و علاوه بر آن استفاده از این ابزار در نسخه پریمیوم لینکدین و با پرداخت مبلغی در دسترس کاربر قرار می گیرد. با تمامی این محدودیت ها، بعلت قابلیت منحصر بفرد Sales Navigator در بازاریابی توصیه می شود حتما با پرداخت چند دلار و استفاده از فیلتر شکن به این ابزار دسترسی پیدا کرده و در کسب و کار خود از آن استفاده نمایید. سایت اینتراسن International Trade Center وابسته به سازمان بین الملل و WTO می باشد و هدف این سایت کمک به صنایع کوچک بوده و بعنوان یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه اطلاعات صادرات و واردات محسوب می شود. از بین 7 ابزار بازاریابی این سایت، سایت تردمپ Trademap.org و سایت مک مپ Macmap.org بعنوان مهمترین بخش ها و بازوهای اجرای آن محسوب می شوند. اما متاسفانه آنچه در کشور عزیزمان ایران شاهد هستیم ، شکاف روزافزون با کشورهای پیشرفته و حتی در حال توسعه میباشد.که عمده دلیل آن هم نبود بستر مناسب و بروز از جهات مختلف میباشد.
پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات
علاوه بر این مواردی از دولت های خارج از کشور نیز تمایلی به ورود برخی سرمایه گذاری های خارجی یا گسترش مشاغل ندارند. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید می توانید در مورد بازارهای خارج از کشور و قوانین و مقررات آنها ، از نهادهای نظارتی راهنمایی بخواهید، به خصوص هنگامی که مسئولیت درک قوانین محلی با مشاغل یا یکی از ارائه دهندگان خدمات تجارت الکترونیکی شما باشد. آیا سیستم فعلی فناوری اطلاعات شما می تواند میان هجوم سفارشات آنلاین ، سفارشات را مدیریت کند؟ باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که زیرساخت های سایت تجارت الکترونیک شما ظرفیت حجم بالای سفارش ها و خدمت رسانی به مشتریان را داشته باشد. معاملات تجاری بین المللی معمولا زمان و هزینه بالایی دارند، و امروزه استفاده از سامانه الکترونیکی جهت انجام امور واردات و صادرات آنلاین و سایر خدمات تجارت بین المللی موجب تسهیل این فرایند شده است. طی بیست سال گذشته یکی از روند های عمده در گسترش تجارت الکترونیک , کاهش چشمگیر قیمت سخت افزارهای رایانه ای و مهمتر از آن ایجاد استانداردهای جهانی برای توسعه سخت افزار ها بوده است.چنین فرآیندی را استاندارد سازی یکپارچه سیستم های باز می نامند.
فلاتر چیست؟ ( برنامه نویسی فلاتر چیست؟ + بررسی مزایا و معایب آن )
سایت های بازاریابی بین المللی آموزش بازاریابی بین المللی نوین تجارت محترم
دوستان سپس به سایت های ذکر شده می روند، به صورت اینترنتی خرید می کنند و در نهایت این محصولات برای آنها ارسال می شود. در حالی که استفاده از کارت های اعتباری برای پرداخت توسط مصرف کنندگان خارج از کشور اولویت دارد، اما همچنان روش خطرناکی محسوب می شود. باید تحقیقات خود را انجام داده و از شرکای محلی یا مشاوران داخل کشور هدف بپرسید که مشتریان چه روش های پرداختی را ترجیح می دهند تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که روش پرداختی مورد نظر شما در بازار هدف جای دارد. باید در مورد سیستم عامل آنلاین محبوب در کشوری که وارد بازار آن می شوید بدانید چرا که به افزایش شناخت برند شما در خارج از کشور است و افزایش ترافیک وب سایت شما و در نتیجه جذب بیشتر مشتریان و فروش بیشتر منجر می شود. در ادامه جهت آشنایی با برند سازی بین المللی ، به مقاله برند سازی بین المللی سایت مراجعه نمایید. تجارت الکترونیکی به فرآیند خرید، فروش، انتقال یا تبادل محصولات، خدمات و یا اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت گفته می شود.
کارگاهها
سهم بازار در دسته محصولات شما به چه میزان است؟ رقبای ضعیف تر موجود در بازار را بررسی کنید، و ارزیابی کنید که آیا محصول یا خدمات شما برای موفقیت شما در بازار توانایی رقابت دارد. شما می توانید تحقیقات مربوط به بازار هدف خود را انجام داده یا از گزارش های تحقیق در دسترس بازار که شرکت های موجود در بازارهای محلی ارائه داده اند را بررسی کنید. شما باید آنچه را که می خواهید در وب سایت خود ایجاد کنید، به روشنی بیان کنید. شما می توانید با استفاده از جستجو در اینترنت لیست سایتهای معتبر در این حوزه را با کلید واژه های B2B website , B2B directory , exporter directory و … به لیست این وب سایت ها دسترسی پیدا کنید.
در دنیای امروز بازاریابی الکترونیک را به شکلهای مختلفی در اطراف خود مشاهده میکنیم که تفاوت عمده آنها در روابط معاملاتی میان کسبوکارها و مصرف کنندگان است. پس از ثبت سفارش، مرورگر وب مشتری ارتباط مستقیمی با سرور میزبان وبسایت فروشگاهی برقرار میکند. ابتدا اطلاعات مرتبط با سفارش به کامپیوتر مرکزی به نام مدیریت سفارش انتقال داده میشود، سپس اطلاعات به پایگاه دادهها میرسد که مدیریت موجودی کالاها را بر عهده دارد.
در جهت مرتفع نمودن موانع مزبور، از جمله راهکارهایی که لزوم توجه به آن احساس میشود، اشاعه فرهنگ استفاده از تسهیلات تجاری و آشنایی تمامی بخشهای تجاری با کاربرد چنین Economic analysis and financial reports about global economy امکاناتی است. طی دهه های اخیر تجارت، پیشرفت های بسیاری کرده است؛ به طوری که حجم وسیعی از مبادلات دیگر چهره به چهره نیستند و بیشتر از طریق تلفن و پست و با استفاده از کارت های اعتباری انجام می شوند. شکل های جدید از پول و روش های پرداخت که امروزه وجود دارند، نظیر چک الکترونیکی، کارت های اعتباری هوشمند نه تنها به تحولات عمده در فرآیند خرید منجر شده اند، بلکه امکان ورود شرکت ها در عرصه تولید پول را که تا به امروز تنها در اختیار دولت ها بود، میسر ساخته است(خانی، ۱۳۸۶). تجارت الکترونیک یکی از ابعاد کسب و کار الکترونیک است(جعفرنژاد و دیگران، ۱۳۸۸).
- خوشه مجموعه ای از شركتها، سازمانها، تشكل ها و نهادهای تخصصی فعال در یک رشته صنعتی است كه از طریق روابط متراكم شبكه ای قادر به هم افزایی قابلیت های آن مجموعه می شود(مهرپویا و مجیدی، 82).
- تا انتهای سال ۲۰۰۰، خیلی از شرکتهای تجاری آمریکایی و اروپایی سرویسهایشان را از طریق اینترنت ارائه دادند.
- این اهداف درصدد انجام وظایف مدیریتی مثل کنترل بودجهبندی و برنامهریزی بوده و ارتباطات، حسابداری و تجزیه و تحلیل را توانمند میسازد.
- این کار می تواند با حربه های خاصی همچون ارائه تخفیف، اختصاص کوپن خرید، برنامه های تبلیغاتی و… صورت گیرد.
- توسعه تجارت الکترونیک به چارچوب مناسب قانونی نیاز دارد تا شرکت ها و افراد را در مورد حفاظت کافی آنها در هنگام تبادلات مالی مطمئن سازد.