سئو و بیهنه سازی موتورهای جستجو یکی از ابزارهای مهم و یک تکنیک فنی در شانار مارکتینگ است. همان طور که از نام این روش پیداست رویکردی است که انجام گیری اتوماتیک یک سلسله از کارها کمک میکند. شرکتی با نام ” کافیکو” را در نظر بگیرید که انواع مختلفی از قهوه را وارد کشور می کند و به دنبال فروش و مشتریان جدید است. برای مشاوره رایگان کافیست تماس بگیرید! برای مثال در بازاریابی تلفنی که در بعضی از کسب و کار ها هنوز هم به کار می رود، فردی از طرف شرکت به لیستی از شماره تماس ها زنگ می زند و با آن ها در مورد محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت گفت و گو می کند. به عنوان مثال نیاز است که هرروز وظایف تکرای مانند ایمیل رسانی تبلیغاتی به درصدی از مشتریان به صورت رندوم انجام شود یا هرروزه در شبکه های اجتماعی یکی از پستهای وبلاگ سایت منتشر شود.
دیجیتال مارکتینگ چیست
به عنوان مثال برای محتوای گرافیکی بستر شبکههای اجتماعی اینستاگرام و پینترست مناسب تر است و برای گذاشتن مطالب و مقالات توییتر که محدودیت کلمه دارد مناسب نیست اما توییتر برای پوشش خبری و یا اشتراک گذاری لینک بسیار کارگشاست. در حال حاضر محبوبترین پلتفرمهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام هستند. بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو را «سئو» میگویند که از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید و به طراحی استراتژی مناسب در تولید محتوا و نحوهی طراحی سایت بستگی دارد به صورتی که موتور جستجو را متقاعد سازد وبسایت آنها باید برای برخی از کلیدواژهها یا عبارات رنکینگ بالایی داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ طیف گستردهای از کانالهای ارتباطی را پوشش میدهد که بازاریابی اینترنتی مهم ترین آن است و ابزارهای گستردهی آن شامل موارد متنوعی میشود که یک بازاریاب موفق باید آنها را بداند. برای اینکه محتوای شما در وهله اول پیدا شود، یک خزنده باید آن را کشف کند.
ممکن است شما با بکارگیری سئو کلای سیاه به جایگاه اول در گوگل برسید ولی این را فراموش نکنید شاید خیلی سریع لو بروید و از صفحه ی اول گوگل حذف شوید و همه ی هزینه ی را که برای سئوکلای سیاه صرف کردید، از بین برود. با توجه به این تعریف مفید و مختصر از مارکتینگ، برای افزایش فروش و بهینه کردن فعالیت های بازاریابی باید به دنبال یک مکان مناسب باشیم که در آن به بیشترین تعداد از مخاطبان ممکن دسترسی داشته باشیم! تعداد کلمات کلیدی نیز باید مناسب باشد و بهتر است ماکزیمم حدود ۲.۵ درصد از تعداد کل کلمات مقاله را شامل شود. محتوای تولید شده علاوه بر اینکه باید برای مخاطبان هدف جذاب و ارزشمند باشد، با استفاده از سئو برای موتورهای جستجو نیز بهینه و ارزشمند میشود. On-page SEO یا همان سئو درون صفحه یعنی اینکه یک سری فعالیت رو روی صفحه یا صفحاتمون انجام بدیم که باعث بشه گوگل صفحاتمون رو تو نتایج جستجو در جایگاه بالا نشون بده.
متخصص دیجیتال مارکتینگ
یکی از روشهای پرداختی دیجیتال مارکتینگ پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغات کلیکی است که در آن یک شرکت میتواند تبلیغات سایت خود را در وبسایتهای محبوب، شبکههای تبلیغاتی و کانالهای شبکه اجتماعی بگذارد و به ازای هر کلیکی که روی لینک شرکت میشود هزینهای پرداخت شود. معمولا برای اطلاع رسانی ایونت ها و پیشنهاد های ویژه مثل تخفیف ها، اطلاع رسانی در مورد محتوا های جدید و هدایت به سمت سایت از ایمیل مارکتینگ استفاده می شود. در فیس بوک بعد از پنج ساعت فقط ۷۵ درصد از تمام پستهایی را که در این ساعات گذاشته شدهاند را خواهید دید و عمر مفید هر مقاله برای اینکه به دست خوانندهی واقعی برسد ۳۷ روز است؛ بنابراین کمپینها نیز مانند محتوا برای مدت کوتاهی پاسخگوی نیاز بازاریابی شما هستند و بعد میمیرند.
بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی در جاییست که آنها بیشترین وقت خود را در آنجا می گذرانند:فضای آنلاین! شاید اگر به خوبی مطالعه نکرده باشید، میزان اهمیت بازار آنلاین را ندانید اما شرایط پویای بازار، نسبت به کانال های ارتباطی سنتی با مشتری، تفاوت زیادی کرده و پیشنهادات، نوع رفتار با مشتری و ویژگی هایی که ارائه می دهید تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید، مدرن تر شده است. وقتی از کلمات کلیدی متنوع در یک متن استفاده کنیم این نکته را میرساند که این متن بر روی یک عبارت خاص تمرکز نکرده و این تاثیر منفی بر روی رتبه موتور جستجوی شما خواهد داشت. در این سبک که برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مدرن و متنوع صورت میگیرد به دلیل اقتصادیتر بودن و قابلیت مدیریت بودن به رویکردی گریز ناپذیر در هر کسب و کاری تبدیل شده است.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر اقدامی برای مهاجرت سعی کنید با داشتن گواهینامه صحیح و جامع دیجیتالی به تکمیل دانش و رزومه علمی و کاری خود بپردازید. درآمد یک دیجیتال مارکتر به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها میزان سابقه، تجربه و دانش آن فرد است. علاوه بر این، می دانند که چگونه ویدیوها را برای موتورهای جستجو با استفاده از توصیف ها و برچسب های غنی شده با کلمه کلیدی و همچنین دانش عمیق از ویرایش، تولید کنند و انیمیشن ویدئویی را به اشتراک بگذارند، که بدین صورت قادر هستند تا از جذاب ترین روش ممکن برای روایت داستان بهره ببرند.
در حالی که فرمت های تصویر زیادی برای انتخاب وجود دارد، PNG و JPEG رایج ترین برای وب هستند. عوامل زیادی در رتبه بندی یک وب سایت وجود دارد که برخی از آنها را نمی توانید کنترل و مدیریت کنید. شبکههای اجتماعی مختلفی وجود دارد و هرکدام برای یک سری از محتوا مناسب تر است و پستهایی که در آن گذاشته میشود ویژگیهای خاصی داشته باشد. در بازاریابی افیلیت یا پورسانتی، یک وب سایت به وب سایت یک شرکت تولید کننده یا ارائه کننده ی خدمات بازدید کننده می فرستد و اگر بازدید کننده از سایت تولید کننده خریدی را انجام دهد یا طبق برنامه ی افیلیتی که وجود داشته عمل مد نظر را انجام دهد، شرکت تولید کننده یا ارائه کننده ی خدمات درصدی از خرید را به وب سایت فرستنده ی بازدید کننده پرداخت می کند. مجموعه فعالیت هایی که برای رسیدن به رتبه ی بالاتر در نتیجه ی جستجوی طبیعی انجام می شود، سئو گفته می شود؛ اما امروزه سئو به مفهوم Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه کاربری تغییر یافته تا تعریف کامل تری به خود بگیرد، به عبارت دیگر مفهوم SEO تنها مختص افزایش ترافیک سایت نیست، بلکه رضایتمندی بازدید کنندگان از سایت یکی از ارکان اصلی و مهم آن می باشد، زیرا موتورهای جستجو خود به کاربران وابسته اند.
بازاریابی محتوا
قاعده کلی برای نوشتن محتوا بدین صورت است که بهتر است کلمات کلیدی در عنوان مطلب و پاراگراف آورده شود و پس از آن در قسمتهای دیگر گنجانده شود. یکی از اولین و مهمترین بخشهای سئو، به تولید محتوا مربوط میشود. بازاریابی محتوا به معنی ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط به طور مداوم در پلتفرمها است. سایتهای کسبوکارها برای آنکه در نتایج جستوجوی گوگل بالاتر دیده شوند، به بهینهسازی نیاز دارند. غیر از کلمات پیشنهادی گوگل نیز ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مختلف و وبسایتهای زیادی وجود دارند که میتوانند کلیدواژههای ترند و کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد دهند و حتی نشان دهند سایتهای رقیب یک صاحب کسب و کار از طریق کدام کلیدواژهها مشتریان را جذب میکنند و چه پیوندهایی به رتبهی آنها در گوگل کمک کرده است. ابزارهای مشابه زیادی مانند گوگل آنالیتیکس وجود دارند که همگی در حال رقابت با یکدیگر هستند اما در میان آنها، به نظر این اپلیکیشن پرکاربردتر از بقیه است.
در مبحث سئوی گوگل الگوریتمی خاصی وجود دارد که بهتر است هر یک روز در میان مقالهای در وبسایت منتشر شود که به عبارتی ماهانه ۲۰ محتوای مناسب ایجاد شود به طوری که ۱۲ تای آنها بیش از ۱۰۰۰ کلمه، ۵تا بیش از ۱۶۰۰ کلمه و ۳تا بیش از ۲۶۰۰ کلمه که توجه به این الگوریتم به رتبهی سایت بسیار کمک میکند. انجام تبلیغات کلیکی با گوگل ادوردز باعث می شود در یک بازه ی زمانی مشخص، وب سایت شما در بالای صفحه ی اول نتایج گوگل قرار بگیرد و توسط افراد بسیار زیادی دیده شود. صرف اینکه یک شرکت برای فروش خدمات خود سایتی بزند دلیل نمیشود که تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشد. این هدف میتواند ترافیک وبسایت، دنبالکنندههای بیشتر در توییتر، بازدید توییتها یا حتی دانلود اپلیکیشن باشد. در بازار فعلی و فضای کسب و کار ایران، دیجیتال مارکتینگ بسیار پرکاربرد است و تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی می توانند به صورت مدون از آن استفاده کنند.
دیجیتال مارکتینگ به معنای واقعی در یک بیزینس چگونه تعریف می شود؟ در بازاریابی برون گرا ( که به نوعی بازاریابی سنتی محسوب می شود )، معمولا شرکت یا یک برند گفت و گو با مخاطب را شروع می کند و این طور به نظر می رسد که شرکت به سراغ مخاطبان می رود. اما تبلیغات و روشهای سنتی دقیقاً در نقطه مقابل بازاریابی محتوا قرار دارند. این خزندهی هوشمند قادر است محتواهای جدید را در سایت شما پیدا کند. بهره گیری از روشهای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام می توانید کاربران مختلفی که در این فضای مجازی فعالیت میکنند را به سایتتان هدایت کرده و با محصولات و خدماتتان آشنا کنید و از آنها مشتری واقعی و وفادار بسازید. روش بازاریابی ای که جذب مارکتینگ ازش الهام گرفته شده و تمام آموزش های ما طبق همین روش دیجیتال مارکتینگ است.
دیجیتال مارکتینگ
بازاریابان دیجیتال حرفه ای قبل از ورود به استراتژی بازاریابی دیجیتالِ خود،تصویر واضحی دارند از اینکه هر فعالیت تبلیغاتی چگونه می تواند به بهبود ارائه خدمات و جذب مشتریان جدید کمک کند.به عبارتی علم و تجربه ی آنها کمک می کند با پیش بینی نتیجه،قوی ترین استراتژی را متناسب با اهداف خود انتخاب کنند. برای پیدا کردن کلیدواژهها ساده ترین روش به این صورت است که میتوان یکی از متداول ترین عبارات را برای موضوعی خاص در گوگل جستجو کرد و گوگل عبارات و کلیدواژههای مرتبط را پیشنهاد میکند. افزایش رنک در پیج های نتایج موتور های جست و جو باعث می شود ترافیک ارگانیک وب سایت ( تعداد افرادی که وارد سایت شما می شوند ) افزایش یابد. هر چقدر تعداد افراد وارد شده به سایت بیشتر شود، نام برند شما شناخته تر می شود، محصولات و خدمات شما به افراد بیشتری شناسانده می شود و در نهایت فروش شما افزایش خواهد یافت.
بازاریابی شبکههای اجتماعی شامل رساندن پیام، معرفی و فروش کالا و خدمات در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست و توئیتر است. بازاریابی وابسته مبتنی بر عملکرد یک روش بازاریابی دیجیتال است که طی فرآیندی با تبلیغ محصولات دیگران برای کسب کمیسیون انجام می شود و در مقابل برای فروش محصولات خود باید به کمک شرکت ها یا موسساتی بتوانید محصول خود را به درستی مرفی کنید. برای طراحی یک مارکتینگ پلن خوب (یا همان نقشه راه دیجیتال مارکتینگ)، باید بدانید که جامعه هدف شما چه افرادی هستند. بعد از انجام این دو مرحله، باید نقشه راهی برای تبلیغات داشته باشید و در کنار آن، استراتژی رسانههای اجتماعی را توسعه دهید. علاوه بر آن، توضیحات ویدیو خود را به صورت جذاب و مجاب کننده بنویسید و از عنوان های پرطرفدار استفاده کنید.
هر کاری قوانین و اصول مختص خود را دارد، بازاریابی محتوا نیز به همین شکل است و برای موفقیت در آن، باید اصول و قوانین مهمی را رعایت کنید و سرلوحه قرار دهید. ارتباط با محاطبین و جلب اعتماد آنها در بستر شبکههای اجتماعی به هر کسب و کاری کمک میکند تا برندینگ موفقی داشته باشد چرا که در صورت جلب نظر کاربران بارها به اشتراک گذاشته میشوند. زمانی که یک کسب و کار در صدر نتایج جستجو قرار میگیرد مشتریان بالقوه بیشتری به سایت آنها روانه میشوند و با برند آنها آشنا میشوند یا اطلاعات بیشتری درباره آنها به دست میآورند. شرکتی که بتواند در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود یعنی بازدید بیشتری دارد و سایتی که در اختیار عموم قرار داده است ترافیک بالاتری خواهد داشت و این به معنی جذب بیشتر مشتریان بالقوه است مشتریانی که خیلی از آنها شاید خریدار نهایی محصول یا خدمات آن شرکت میشوند.
ویدئویی هایی که توسط این شرکت هواپیمایی در دنیا منتشر میشود به دلیل ارزش بالایی که برای مخاطب قائل است، بصورت تصاعدی بازدید های بیشتری میگیرد و معمولا مخاطبان آن همیشه منتظرند تا یک ابتکار جدید از این شرکت ببینند! Ahrefs یک ابزار جامع جستجوگرها است که به شما کمک می کند تا بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. به بک لینک ها به عنوان رأی محبوبیت برای یک سایت خاص فکر کنید. به طور کلی می توان گفت که بازاریابی محتوایی نسبت به سایر روش های بازاریابی، هزینه کمتر و بازدهی بلندمدت تری دارد. اگر مدیر یا کارآفرین هستید، تمام آموزشهای مدیریت، استخدام و اخراج، انگیزش کارکنان، بازاریابی، تبلیغات، کارآفرینی و سیستمسازی در این بخش قرار دارد. علاوه بر این، حضور در اینترنت محدودیت زمانی ندارد و هرکس در هر زمانی که بخواهد می تواند آنلاین باشد. موتور جستجوی اصلی و پرکاربردی که همواره استفاده میشود گوگل است و در مبحث سئو پارامترهای گوگل است که برای هر شرکت سودآوری میکند.
نکته مهمی که در مورد این مرحله باید بدانید این است که گوگل صفحات وب را آنطوری که شما میبینید، نمیبیند! به طورکلی انجام تمامی فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف دارای آموزش های خاصی می باشد که باید حتما در این خصوص با افرادی زبده و کار بلد برای دریافت آموزش ها ارتباط برقرار نمود. میتوان به پدیده رایج نابینایی در برابر آگهی تبلیغاتی (Banner Blindness) و رفتار کاربران اینترنتی در نادیده گرفتن بنرهای تبلیغاتی در اینترنت، اشاره نمود. هدف از بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ جذب لید و در نهایت تبدیل آنها به مشتریان وفادار است. دیجیتال مارکتینگ یکی از فعالیتهای ارزشمندی است که بیشتر کسبوکارهای امروزی به آن نیاز دارند. اما اگر بخواهید از تبلیغاتهای کلیکی استفاده کنید بسته به نیاز و تعداد کلیکی که مد نظر دارید میتوانید هزینههای خود را مدیریت کنید. سپس شخصِ مسئول بازاریابی رسانه های اجتماعیِ این وبلاگ با کمک پست های پولی یا اقدامات ارگانیک در رسانه های اجتماعی به معرفی این کتاب الکترونیک می پردازد و تعداد دانلود را بالا می برد.