دکوراسیون اداری نشان دهنده هویت اداره می باشد

بیشتر افراد که در ادارات مشغول به کار هستند محیط کار آنها ساده طراحی شده است اما کار کردن در یک محیط شیک و زیبا تاثیر زیادی در کار کارمندان ادارات دارد محل کار خانه دوم تلقی می شود همان طوریکه به دکوراسیون داخلی خانه توجه می شود باید به طراحی دکوراسیون اداری نیز توجه شود تا کار کنان اداری هنگام کار احساس آرامش و راحتی کنند.برای داشتن یک دکوراسیون شیک اداری باید به رنگ دیوار ها، نور، و قرار گرفتن چیدمان میزاداری و مبلمان توجه کرد. هر دفتر به یک میز کنفرانس احتیاج دارد زیرا مهمترین قرارها و گفتگو ها بروی این میز انجام می شود اهمیت استفاده کردن از این میز در شرکت ها باید امری جا افتاده باشد. دکوراسیون داخلی اداری صنعتی سبک خاصی از دکوراسیون است که با استفاده کردن از وسایل قدیمی و وسایل مدرن به وجود می آید. در طراحی دکوراسیون داخلی اداری موارد متعدد زیادی وجود دارند که به بازسازی و طراحی چیدمان بهتر و موثرتر فضای اداری کمک می کند.

با انتخاب یک کفپوش مناسب می توانید ظاهری بسیار شیک و متفاوت به اتاق کار خود بدهید. سعی کنید با توجه به محیط کار برای هر کارمند و یا هر اتاق یک قفسه و یا کمد دیواری قرار دهید تا کارمندان بتوانند وسایل کاری و غیر کاری خود را آنجا قرار دهند و در صورت نیاز به آسانی و زمان کوتاه نیز به آن ها دسترسی پیدا کنند. اگر فضایِ کسب و کار از دکوراسیون داخلی محیط اداری ایده آل برخوردار باشد، هم مدیران، هم کارمندان و هم مشتریان، از مزیت هایِ بالقوهی آن بهره مند می شوند. یکی از راه های کم هزینه و موثر برای ایجاد فضایی شاداب و حس طراوت در محیط کار و یا سازمان ها استفاده از گیاهان می باشد که نه تنها انرژی و حس طراوت را به افراد تزریق می کند بلکه سبب تهویه هوا و ایجاد هوایی پاک تر در محیط اداری می گردد. در انتخاب رنگ باید محدودیت های آن اداره یا سازمان را در نظر گرفت. فضایی سفید همیشه اتاقها را بزرگتر و تمیزتر نشان میدهد و افزودن رنگ سیاه به آن بُعد میدهد.

داشتن مهارت در طراحی موجب میشود تا از کوچکترین فضاها بیشترین بهرهوری و کارایی را استخراج کرد؛ به طور مثال دکوراسیون اتاق اداری کوچک را باید به نحوی طراحی کند که تا حد ممکن کوچکی و گرفتگی فضا به چشم نخورد و از رنگهای مناسب این فضا به بهترین شکل استفاده کند. کار کردن در یک محیط اداری که از طراحی دکوراسیون اداری استاندارد و زیبایی برخوردار باشد، به میزان قابل توجهی کارایی کارمندان را افزایش می دهد. پارتیشن بندی از روش های خوب برای جدا کردن اتاق ها و بخش های مختلف اداره و همچنین ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی در محل کار است. انتخاب یک میز کاری مدرن به همراه یک نیم ست اداری برای جلسات متعدد اتاق مدیریت یکی از الزامات دکوراسیون این اتاق است.

به همین دلیل باید برای آنها یک محیط تمیز و شیک و در عین حال مرتبط با حوزه ی کاریشان در نظر بگیرید. معمولا اکثر شرکت و یا سازمان ها برای انتخاب رنگ مناسب دفتر کار خود از رنگ های روشن مثل استخوانی و یا سفید استفاده می کنند و زمانی که از آن ها دلیل انتخاب این رنگ را میپرسیم اولین نکته ای که به آن اشاره می کنند حس ارامش و پاکیزگی ای که از این رنگ ها دریافت می کنند، به زبان می آورند! معماری داخلی اداری و دیزاین دکوراسیون اداری دفاتر، از مهمترین استانداردهایی است که امروزه معتبرترین شرکتهای جهان به آن توجه میکنند. نورپردازی تاکیدی که وسیله یا بخش خاصی را به عنوان جلب توجه افراد روشن می کند. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد ظرافت و خلاقیت در طراحی دکوراسیون اداری تاثیر به سزایی در افزایش انگیزه و بازده کاری مدیران و سایر عوامل شرکت دارد که نورپردازی نیز از مهمترین عوامل در اجرای طراحی دکوراسیون اداری محسوب می گردد که در ادامه به برخی از نکات مهم در این زمینه می پردازیم. خبره بودن: خبره بودن اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا اگر شرکت انتخابی مهارت کافی نداشته باشد آن طرحی که مدنظر دارید طراحی و در نهایت اجرا نخواهد شد.

در نورپردازی مصنوعی می توان متناسب با نیازتان از سه نوع نورپردازی عمومی، محدود و متمرکز استفاده کنید. اما می توان فضا را بدون هیچ وسیله و مانعی نیز تفکیک کرد. چرا که هم فضاها را از هم تفکیک می کنند و هم ارتباط مناسبی بین قسمت های مختلف برقرار می کند و علاوه بر این شفافیت در محیط کار به بهبود ارتباطات کاری کمک قابل توجهی می کند. علاوه بر این از رنگ هایی استفاده شود که تقریبا با سلیقه عموم همخوانی داشته باشد. علاوه بر این همیشه راحتی کارمندان را در اولویت قرار دهید ، چرا که بر بازدهی عملکردشان تاثیر بسزایی خواهد داشت. همانطور که می دانیم امروزه به دلیل مشغله های فراوان و دغدغه های مالی که افراد در طول زندگی خود دارند ساعات زیادی از شبانه روز را در محیط کاری خود سپری می کنند که با گذشت زمان این شرایط سبب آسیب های جسمانی از قبیل کمر درد، زانو درد، دیسک کمر، گردن درد و …

به نظر میرسد سبک بوهو در حال ناپدید شدن باشد ولی بهواسطه اتفاقاتی حتی مشهورتر از همیشه هم شده است. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که آیا می توان به کیفیت خدمات شرکت طراحی مورد نظر اطمینان کرد یا خیر. این فضا علاوه بر اینکه به کارمندان کمک می کند چند دقیقه به دور از فضای کاری و استرس های آن، استراحت کرده و انرژی خود را به دست آورند، باعث ایجاد فضا و محیطی صمیمی تر بین کارمندان خواهد شد. همچنین بخشه به عنوان کافه تریا نیز می تواند جهت استراحت کارکنان در نظر گرفته شود. در طراحی داخلی ساختمان های اداری توجه شرکت طراحی و دکوراسیون اداری به نوع مخاطبان اداره، مدت زمان حضور کارکنان و مشتری ها و روند کاری اداره مهم است.

هر سبک از انواع دکوراسیون برای فضاهای اداری از نورپردازی های مختلفی جهت ایجاد زیبایی بصری محیط استفاده می نماید. در این صفحه انواع نمونه کارهای دکوراسیون داخلی اداری وجود دارد که میتوانید با انتخاب هر کدام وارد صفحه مختص آن پروژه شوید. از دیگر مواردی که می توانید برای داشتن دکوراسیون اداری متفاوت از آن استفاده کنید، تهیه و استفاده از کاغذ دیواری های متنوع و زیبا در اتاق های مختلف شرکت و اداره است. یکی از مواردی که برای داشتن محیط کاری متفاوت می توانید انجام دهید، استفاده از روش ها و متدهای مدرن روز دنیاست که باعث می شود شرکت شما نیز بسیار متفاوت و جذاب به چشم بیاید. همانطور که دکوراسیون داخلی آرامو دیزاین هم در طراحی این پروژه از این اصل استفاده کرده و برای القاء حس آرامش در محیط اداری از ویژگی های سبک مدرن طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری بهره برده است. اما به این نکته توجه داشته باشید که در فضای اتاق اداری نباید از رنگ قرمز بیش از اندازه استفاده شود. اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد. پس بهتر است برای آسایش و راحتی کارکنان خود صندلی های اداری را از نوع صندلی طبی یا ارگونومیک انتخاب کنید.

یکی از مواردی که اکثر کارمندان در شرکت های دولتی و خصوصی از آن گله مند هستند، نشستن بر صندلی های غیر استانداردی است که بعد از مدت نه چندان زیادی باعث خستگی مفرط و کمر درد می شود. شاید بتوان گفت دکوراسیون اداری به سبک متداول و رایج آن تا حدی خسته کننده و بی روح شده است. در صورت عدم رعایت این نکات مهم هر گونه انتخاب سبکی برای دکوراسیون تقریبا بی معنی خواهد بود. پس اگر بدانید که طراحی یک محیط اداری به چه اندازه می تواند عامل موفقیت آمیزی در زمینه کاری شما محسوب شود، قطعا نسبت به آن بی توجهی نخواهید کرد.

نیز خواهد شد که هر یک از آن ها در جایگاه خود کمکی قابل توجه در سلامتی و آسایش افراد دارند. اچ وی اس سی به سیستم های “گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع” اشاره دارد که مجموعه آنها باعث افزایش راحتی و آسایش در محیط کار میشود. می توان گفت خلاقیت در محیط کار بسیار اهمیت دارد، زیرا پرسنل شما خلاقانه تر فکر خواهند کرد. فضاهای اداری را می­ توان به صورت مدرن، مینیمال، نئوکلاسیک و یا کلاسیک طراحی کرد. مبلمان های کلاسیک بیشتر مورد انتخاب افراد مسن تر و مبلمان های مدرن اکثرا با استقبال بیشتر جوانان رو به رو می گردد.

جذب اعتماد مراجعه کنندگان و افزایش راندمان کاری و همچنین ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی از مهمترین عوامل در این امر است. در حالی که رنگ قرمز کاری میکند تا افراد حاضر در محیط علاقه پیدا کنند تا محیط یاد شده را ترک کنند. یکی از مهم ترین مواردی که باعث جذب مخاطب و ایجاد روحیه شاد برای کارمندان می شود استفاده از المان های طبیعی در محیط های کاری است. همچنین چیدمان اداری اتاق مدیر به اندازهی رفتاروی بر روی مشتری و مخاطب تاثیر می گذارد. چیدمان های مختلفی برای اتاق کنفرانس وجود دارد. نورپردازی اتاق کنفرانس نیز بایستی انعطاف پذیر باشد تا امکان تنظیم نور برای کاربردهای مختلف وجود داشته باشد.