
بروزرسانی: 28 فروردین 1404
خدمات تبلیغات در گوگل
اگرچه به دلایل مختلف پیوند دادن به یک وب سایت HTTP توصیه نمی شود، با توجه به تأثیر نامطلوب بر سئو، مولر این را گفت. این نه تنها می تواند به تعیین اینکه آیا ویدیوهای شما دارای مشکلات نمایه سازی هستند و نحوه اشکال زدایی آنها کمک می کند، بلکه می توانید به راحتی آن را تأیید و پیگیری کنید. در شبکه نمایش گوگل، گوگل بنر و تبلیغات تصویری شما را به مخاطبین هدفتان، هنگامی که در سایت های مرتبط هستند، نمایش می دهد. راههای دیگری نیز برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو وجود دارد، اما این روش بازاریابی، سریعترین روش ممکن است. این مورد فقط برای شبکه نمایش اعمال نمی شود، اما در صفحه نمایش، می توانید تجارت خود را برای افرادی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند، تبلیغ کنید.
درست است که داشتن بودجه بیشتر تاثیر خوبی بر روی موفقیت کمپین تبلیغاتیتان خواهد داشت، اما باید بدانید که گوگل ادوردز کمی پیچیده تر از این حرف هاست! بنابراین اگر بودجه نسبتا بیشتری دارید می توانید از این نوع تبلیغات به همراه شبکه جست و جو استفاده کنید که با افزایش مخاطبان ، درآمد بیشتری را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت . این نوع تبلیغات معمولا برای تبلیغاتی که ویدیویی هستند استفاده می شود و می تواند جایگاه کسب و کار شما را ارتقاء ببخشد . راه اندازی و مدیریت این نوع کمپین آسان است و به شما این امکان را می دهد که از فیلم های اکانت یوتیوب خود استفاده کنید و عملکرد تبلیغات را دنبال کنید تا بازاریابی ویدیویی را به دلخواه خود تغییر دهید.
این ارائه، همراه با رتبه بندی استاندارد تعیین شده توسط Google در درجه اول بر اساس استاندارد تبلیغ توصیه شده شما، تعیین می کند که تبلیغات Google در نمایش (صفحه وب نتایج موتور جستجو) SERP رتبه بندی شود. با این حال، سئو امری زمان بر است و به برنامهریزی طولانی مدت نیاز دارد. به عنوان مثال، تبلیغات طولانی آخر هفته یا فروش هایی که معمولاً یک تا هفت روز طول می کشد، باید مطابق با آن تنظیم شوند. معمولا این نوع از تبلیغات گوگل برای شرکت ها و کسب و کارهایی که بودجه بیشتری دارند ، می تواند مناسب تر باشد و در واقع این نوع از تبلیغات می تواند بودجه هایی متناسب با بودجه های تبلیغاتی متوسط تا زیاد را پوشش دهد. این روزها دیگر اهمیت تبلیغات بر هیچکس پوشیده نیست؛ از طرفی تجربه ثابت کرده هزینه تبلیغات در بستر آنلاین به مراتب بسیار کمتر از تبلیغات آفلاین است.
برای مثال به تجربه متوجه شدهایم که معمولا تطابق کلیکهای دریافت شده از دستگاه موبایل کمتر از دستگاه دسکتاپ است و به دلیل عرضه بیشتر نمایش و کلیک در دستگاه موبایل همواره این امکان وجود دارد که رسانههای ناشر کلیکهای موبایل را با قیمت کمتری به عنوان تبلیغات کلیکی ارزان عرضه کنند، در حالی که با در نظر گرفتن تطابق پایین در عالم واقعیت قیمت تمام شده به ازای هر سشن (Session) دریافتی به مراتب گرانتر باشد. با توجه به به دسترسی ها و فعالیت هایی که شما می توانید انجام دهید، تنها میزان بودجه مشخص شده به تبلیغات موتور جست و جو گوگل نشان داده می شود اما با این حال ممکن است که افراد نتوانند این تبلیغات را مدیریت و کنترل کنند و حتی نتوانند به درستی بازدهی و بازدید وب سایت خود را افزایش دهند.
تمام کاری که شما باید انجام دهید افزودن چند خط متن ، برنامه و پیشنهاد قیمت است؛ بقیه موارد بهینه شده اند تا تبلیغ شما را به مخاطب مناسب برساند. برای کاربرانی که تبلیغات شما را با موبایل می بینند، شماره تلفن قابل کلیک است و با یک کلیک، تماس با کسب و کار شما برقرار می شود. برای تشویق کاربران به تماس با کسب و کارتان و همچنین کلیک بر روی وب سایتتان، می توانید یک شماره تلفن به تبلیغ خود اضافه کنید. آیا می دونید ردیابی کاربران اینترنت و نظارت بر فعالیت ها و اطلاعات شخصی شون چطوری انجام میشه ؟
گوگل 4 ویژگی جدید کمپین Performance Max اضافه می کند: با توجه به موتور جستجو Land، نمایه های کاربر برای کمپین Google Performance Max به زودی دارای چهار قابلیت اضافی خواهند بود: تنظیمات فصلی، حذف داده ها، توضیحات و انواع تبلیغ در گوگل امتیاز بهینه سازی. اگرچه تبلیغ از قبل به صفحه لندینگی که تبلیغش می کنید پیوند دارد، اما می توانید پیوندهای اضافی را در پایین متن اصلی اضافه کنید و به افزایش دیده شدن تبلیغ و میزان تعامل کاربر کمک کنید. همونطور که گفتیم تبلیغات در فضای باز قبل از اینکه بخواد اکشن فروش داشته باشه، روی آگاهی از برند کار میکنه، چون نشون دادن پیامی که مرتبط با فروش باشه روی تابلو کار سختیه. از آنجاییکه تبلیغات در گوگل مبتنی بر کلمات کلیدی و کلیکِ کاربران است، تنها مشتریان واقعی به سراغ وبسایت تان خواهند آمد، به این معنی که کاربر باید کلمه کلیدی مرتبط با وب سایت شما را در گوگل جستجو کند تا لینک شما را مشاهده کند. سوالی که پیش میاد اینه که چطور میشه این کار رو کرد؟
در واقع گوگل با بررسی وب سایت هایی که بازدید زیادی دارند و همچنین با بررسی عوامل کیفی دیگر تعدادی از وب سایت ها را انتخاب می کند و تبلیغات خود را در آن وب سایت ها قرار می دهد. وقتی کاربری در گوگل به دنبال کلمه ای است و آن را جستجو می کند، در واقع می خواهد اطلاعاتی را درباره آن کلمه بیابد و نمایش تبلیغات در اینجا میتواند ترافیکی هدفمند جذب سایتتان نماید. مدلهای تبلیغاتی کاربردی در ایران را معرفی کنیم. چگونه در یوتیوب تبلیغ کنیم؟ چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جو به همراه نمایش گوگل استفاده کنیم ؟ در غیر این صورت، اگر امنیت بازدیدکننده و قابلیت استفاده ضروری است، میتواند مفید باشد که به دنبال یک وبسایت بهتر برای پیوند دادن باشید. بنابر این اگر از کاربران خود اطلاعات دقیقی دارید که مطمئن هستید با این هدفگذاری ها تعدادی از آنها را از دست نمی دهید حتما از چند روش هدفگذاری به صورت همزمان جهت بهینه شدن تبلیغ استفاده نمایید تا مطمئن شوید تبلیغ فقط به کاربران هدف شما نمایش داده می شود.
تبلیغات گوگل این قابلیت را دارد که در هر زمانیکه تمایل داشته باشید، کلیدواژه های تبلیغ را متوقف کنید و یا تغییر دهید. علاوه بر این ها با استفاده از شبکه تبلیغاتی گوگل می توانید شاهد تبلیغات خود در یوتیوب هم باشید. در نهایت، تبلیغکنندگان میتوانند از امتیاز بهینهسازی برای شناسایی حوزههای بهینهسازی کمپین و ارائه توصیههای عملی برای دریافت نتایج بهتر استفاده کنند. این نوع کمپین تبلیغات گوگل ادوردز در بالای جستجوهای ارگانیک در قالب عنوان، تصویر محصول، قیمت و فروشگاه نمایش داده میشود. از جمله این اهداف می توان به تعداد بازدیدها ، تعداد خریدها ، تعداد تماس ها اشاره کرد که می توان کمپین های تبلیغاتی شبکه نمایش گوگل را بر اساس این موارد تنظیم کرد. می توان گفت که در خیلی از زبان ها تعداد زیادی از صفحات نتایج جستجو در واقع، آگهیهای گوگل ادوردز هستند. خب باید گفت که زمانی وجود دارد که شرکت در مسیر برندینگ (Branding) فعالیت می کند و نیاز اصلی جذب مخاطب نیست در این مواقع این نوع تبلیغ بسیار می تواند در پیش برد اهدافش مؤثر باشد و به نوعی نام شرکت و یا برند آنقدر در جستجوها دیده شود که در ذهن مردم به عنوان مرجع اصلی شناخته می شود.
این نوع تبلیغات جذاب تر هستند و به شما امکان می دهند از تصاویر در شبکه نمایش استفاده کنید تا افراد را مجاب کنید بر روی تبلیغتان کلیک کنند. این روش ، از دیگر روش ها در انتخاب کلمه کلیدی و نمایش آن به افراد مرتبط و هدف بهتر است. با انتخاب کلمات کلیدی، هدف گذاری زمینه ای قرار دادن تبلیغات در وب سایت های مرتبط با تجارتتان را هدفش قرار می دهد، به این معنی که مردم هنگام خواندن درباره محصول / خدماتی که شما ارائه می دهید، تبلیغاتتان را مشاهده می کنند. بنابراین، شناسایی پیوندهای HTTP خروجی و تعیین اینکه آیا سایت مرتبط از HTTPS استفاده می کند یا خیر، ممکن است یک عمل عالی باشد (به دلایل مرتبط با تجربه کاربر). اگر برای کسب و کار آنلاین خود تبلیغات مختلفی را تجربه کردهاید و به نتیجهای نرسیدهاید، توصیه میکنیم تبلیغات گوگل را با جی ادز امتحان کنید. جی ادوردز به عنوان پارتنر گوگل ادوردز و نماینده رسمی گوگل در ایران در زمینه تبلیغات به ارایه خدمات ساخت، شارژ، مدیریت و بهینه سازی تبلیغات ادوردز میپردازد. همین امر به اهمیت بالای سئو یا بهینه سازی موتور جستجو مهر تأیید میزند!
تبلیغات فروشگاهی گوگل برخلاف سایر انواع تبلیغات گوگل از ویژگی های شخصی سازی زیادی برخوردار نیست اما این نوع از تبلیغات می تواند برای کسب و کارهایی که خدمات آنلاین و یا فروش محصولات به صورت آنلاین دارند ، بسیار کارآمد باشد و به این صورت می توانند فروش محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. بنرهایی که در این نوع از تبلیغات گوگل ادز مورد استفاده قرار می گیرند شاید نتوانند مانند بنرهای تبلیغاتی شخصی سازی شده باشند اما برای ایجاد تبلیغاتی بدون دردسر و سریع می توانند برای کسب و کارها بسیار کارآمد باشند . در این قسمت از مقاله به نوآوریهای تبلیغ در گوگل و معرفی آنها پرداخته میشود. در مقایسه با Universal Analytics، GA4 نرخ پرش را متفاوت محاسبه می کند. تعرفه تبلیغات در گوگل می تواند بسیار متغییر باشد اما طبق آمار و یا تحیقیات صورت گرفته به طور میانگین برای هر کلیدواژه 2 تا 3 دلار تعیین شده است که این قیمت می تواند برای کسب و کارهای مختلف و زمینه های کاری مختلف ، متفاوت باشد . مانند مسیریابی لایهای یا پیازی (routing onion) ، این فناوری از سوی فعالان حریم خصوصی در سراسر جهان تبلیغ میشود.
این نوع کمپین برای فروشگاه های آنلاین برند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تبلیغات شما مرتبط با مخاطب خاصی است، می توان این کمپین را برای هدف قرار دادن افراد بر اساس سن، جنس، محل و زبان تنظیم کرد. در حالی که در شبکه جستجو، تبلیغ کنندگان برای انتخاب محل تبلیغاتشان، کلمات کلیدی موردنظرشان را قیمت گذاری می کنند. درخواست ها و در واقع هدف های مارکتینگ و یا بازاریابی به تبلیغ کنندگان این اجازه را می دهد تا بتوانند کمپین های تبلیغاتی خود را متناسب با اهدافی ایجاد کنند. به لطف محبوبیت روزافزون اینفوگرافیک ها، این نوع کمپین ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. درباره این معیارها و نحوه تعیین آنها بیشتر بدانید کمک دکتر. این پلاگین بسار قدرتمند بوده و به شما این اجازه رو میده تا به راحتی و سرعت تبلیغ خود رو منتشر کنین. اما شما در فضای وب و شبکه جست و جو اینترنتی شما تبلیغات را برای کسانی که در نظر می گیرید که به دنبال آن خدمات یا محصول هستند.
اولین کار برای ایجاد و راه اندازی یک تبلیغ، تعیین هدف و سپس متناسب با آن انتخاب کمپین مورد نظر است. به همین دلیل معمولا این سایت به عنوان بخشی از استراتژی دنیای دیجیتال در نظر گرفته می شود. این نوع از تبلیغات گوگل ادوردز تنها دو ویژگی کلی کمپین تبلیغاتی را ارائه می کند که شامل نوع استاندارد و همه ویژگی ها می باشد. همانطور که گفتیم گوگل ادز برای دستیابی به مشتریان و ایجاد بهترین تجربه کاربری برای آن ها انواع مختلف اهداف و کمپین ها را ارائه داده است، می ماند تنها انتخاب صحیح آن ها توسط تبلیغ کننده. تبلیغات در گوگل باتوجه به اینکه شما را به جامع هدف نزدیک میکند بازخورد خوبی دارد و برای اینکه به طور کامل با چرایی تبلیغات در گوگل آشنا شوید حتماً مقاله 6 دلیل برای تبلیغات با گوگل ادوردز را مطالعه کنید، اما باید توجه داشته باشید که برای مدیریت هزینههای تبلیغات در گوگل نیازمند تجربه بالایی هستید و توصیه میکنیم که توسط متخصصین اینکار انجام گردد.